lördag 14 november 2009

Man fann is på månen häromdagen...
uppger NASA
Det låter fantastiskt!
Underbart :)

(Kanske finns det också liv på månen?)

Jag tänker mig en snar framtid
jag och min älskling
hur vi far till månen en natt
en fullmånenatt :)
En natt då ett otal antal hjärtan tänds upp
på den mörkblå himlen

Raketen står rytande på gården -
likt en samlad lejonflock
kring den nyss fällda buffelns ångande
bloddränkta muskelkropp - sparkar loss
kickar tveklöst ut i Vintergatans ljus
Det är som om våra hjärtan ville tränga ut ur
sitt näste bakom revbenskorgen
Vi håller hårt om varandra
är snarare ett än två
oskiljaktiga

Men landningen är mjuk, sker obemärkt
som att vakna ur en ljus dröm under duntäcket

Utanför: den isbetäckta kratern med bergen runt om
så sagolikt vackert!
Rent och avskalat
Vi snörar på oss skridskorna i hast
hand i hand skrinnar vi fram
jag och min älskling
pussas å kramas
dricker varm choklad
med goaste ostfralla till :)
Kan man tänka sig något mer romantiskt
så säg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar